21.4 C
Athens
May 3, 2024
Image default
BUSINESS

Ενδυση: Νέες αλυσίδες μπαίνουν στο παιχνίδι, αποχωρεί η Sfera

Την αποχώρηση της από την ελληνική αγορά ένδυσης -την οποία διατηρούσε εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες- αποφάσισε η ισπανική εταιρεία Sfera, η οποία αποτελεί brand του ισχυρού λιανεμπορικού ομίλου El Corte Ingles.

Η εταιρεία λειτουργούσε από την αρχή της εγκατάστασης της στην Ελλάδα τρία καταστήματα στην Ομόνοια, στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens, και στο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη, θέση που δεν ενίσχυσε από το 2005 έως σήμερα, οπότε και αποφασίστηκε η οριστική αποχώρηση της από την Ελλάδα.

Το brand, παρά το «μύθο» που κουβαλά η Ισπανία με τον κορυφαίο retailer ένδυσης παγκοσμίως -το γκρουπ Inditex- να εδράζεται εκεί, αλλά και άλλες διάσημες και ανθηρές φίρμες όπως η Mango, η Camper αλλά και το luxury brand Loewe (που πλέον ανήκει στον όμιλο LVMH), φαίνεται πως δεν είχε ως στρατηγική το χτίσιμο μιας πολυεθνικής επωνυμίας με διάρκεια. Παγκοσμίως η Sfera διατηρεί δίκτυο 490 καταστημάτων και αποτελεί ένα «τίμιο» private label brand κυρίως για τις αγορές επιρροής του μητρικού ομίλου, ήτοι Ισπανία, Πορτογαλία και Λατινική Αμερική.

Η λήξη δραστηριότητας στην Ελλάδα αναμένεται να ολοκληρωθεί με το κλείσιμο του καταστήματος στην Ομόνοια στις 17 Ιανουαρίου, ενώ τα δύο καταστήματα στα εμπορικά κέντρα έχουν εκκενωθεί, με την Lamda Development να έχει προβεί ήδη σε διαπραγματεύσεις με την «επετηρίδα» των brands που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά και που αιτούνται να αποκτήσουν θέση στα δύο μεγάλα malls.

Πέραν της παραπάνω εξέλιξης, τόσο οι υφιστάμενοι παίκτες της αγοράς ένδυσης όσο και όσοι ενδιαφέρονται να εισέλθουν, δημιουργούν κινητικότητα. Πέραν της τουρκικής LC Waikiki, της πολωνικής PEPCO που δημιούργησε το 27ο κατάστημα της στην Ελλάδα μόλις στα τέλη Δεκεμβρίου αλλά και της Sinsay που έχει δημιουργήσει καταστήματα σε Ηράκλειο, Ιωάννινα, Θεσσαλονίκη και ετοιμάζεται να αποκτήσει θέση και στην Αθήνα μέχρι το τέλος του μήνα (στον Πειραιά και στο εμπορικό κέντρο στου Ρέντη), ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει και νέες φίρμες.

Ανάμεσα τους η γαλλική Kiabi αλλά και η ιρλανδική Primark, η οποία παρά την ολιγωρία εσόδου στην Ελλάδα, δεν έχει εγκαταλείψει την προοπτική αυτή.

Related posts

Πρόσκληση για συμμετοχή στη Διεθνή Έκθεση Καινοτομίας iENA από το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο

banks

Νέα επένδυση του Μιχαήλ Αραμπατζή στα logistics

banks

Διπλή διάκριση για την TÜV AUSTRIA Hellas στα Green Brand Awards 2024

banks

SoftΟne: «Τρέχει» με ρυθμό ανάπτυξης 28%, επέκταση στην Κρήτη

banks

Medicon Hellas: Μειωμένες επιδόσεις για το 2023

banks

Έρευνα Pulse RC: Υπερδιπλασιασμός των ηλεκτρονικών αγορών στη διάρκεια της καραντίνας

banks