Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ κινήθηκε για να θεσπίσει νέους κανόνες σχετικά με την πλαστοπροσωπία, επικαλούμενη την αυξανόμενη απειλή απάτης που ενεργοποιείται από τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη.
Ο οργανισμός ζητεί δημόσια διαβούλευση σχετικά με έναν προτεινόμενο κανόνα που θα καθιστούσε νομικά υπεύθυνες τις εταιρείες εάν “γνωρίζουν ή έχουν λόγους να γνωρίζουν” ότι η τεχνολογία τους, συμπεριλαμβανομένων των εργαλείων που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία περιεχομένου που δημιουργείται από AI, “χρησιμοποιείται για να βλάψει τους καταναλωτές μέσω πλαστοπροσωπίας”, σημειώνεται σε ανακοίνωση της FTC την Πέμπτη.
Η FTC αναφέρει επίσης ότι οριστικοποίησε έναν κανόνα σχετικά με τις πλαστοπροσωπίες επιχειρήσεων και κυβερνητικών οργανισμών, όπως η χρήση επιχειρηματικών λογότυπων σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου απάτης ή η αποστολή τους από μια υποτιθέμενη κυβερνητική διεύθυνση. Σύμφωνα με τον κανόνα, η επιτροπή μπορεί να υποβάλει αγωγές και μηνύσεις που αποσκοπούν να υποχρεώσουν τους απατεώνες να επιστρέψουν χρήματα που προέρχονται από τέτοιες απάτες.
Η FTC σημειώνει επίσης ότι οι καταγγελίες σχετικά με την απάτη πλαστοπροσωπίας αυξάνονται και ανησυχεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη “απειλεί να υπερτροφοδοτήσει αυτή τη μάστιγα”.
“Οι απατεώνες χρησιμοποιούν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να υποδυθούν άτομα με τρομερή ακρίβεια και σε πολύ ευρύτερη κλίμακα”, δήλωσε η πρόεδρος της FTC Lina Khan σε μια δήλωση, προσθέτοντας ότι η κλωνοποίηση φωνής και άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης έχουν κάνει τις απάτες πιο εφικτές.
Η ταχεία ανάπτυξη της γενετικής τεχνολογίας AI, η οποία μπορεί να δημιουργήσει φωνή, βίντεο ή κείμενο σε διάφορα στυλ, έχει θαμπώσει τη Silicon Valley. Ταυτόχρονα, η τεχνολογία έχει εγείρει ανησυχίες για το απόρρητο και την ασφάλεια λόγω της ικανότητάς της να υποδύεται άτομα, για παράδειγμα τον πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν σε μια ρομποτική κλήση.