18 C
Athens
May 18, 2024
Image default
WORLD

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εξασφαλίσει μόνο το 16% των μετάλλων για την κατασκευή μπαταριών

Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν εξασφαλίσει περίπου το 16% του συνολικού όγκου των βασικών μετάλλων για την κατασκευή μπαταριών που θα χρειαστούν έως το 2030. Μόνο η Tesla και η BYD έχουν κάνει τις ανάλογες κινήσεις για να εξασφαλίσουν τις απαιτούμενες προμήθειες σε κοβάλτιο, λίθιο και νικέλιο. Οι περισσότεροι ευρωπαίοι κατασκευαστές, με εξαίρεση την Volkswagen και την Stellantis, βρίσκονται αρκετά χαμηλά στο πίνακα των συμβάσεων για την αγορά των συγκεκριμένων πρώτων υλών, σύμφωνα με την ανάλυση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος.

Η Tesla ηγείται της συνολικής κατάταξης, με την Volkswagen να έχει καλή απόδοση συμφωνιών και στα τρία μέταλλα. Μόνο έξι εταιρείες (Tesla, BYD, VW, Ford, Renault και Stellantis) έχουν μακροπρόθεσμα συμβόλαια γι’ αυτά τα μέταλλα. Όλα αυτά συμβαίνουν όταν συνεχίζεται η προσπάθεια να βγουν στην παραγωγή μπαταρίες που θα έχουν άλλη χημική σύσταση και με διαφορετικές πρώτες ύλες. Σήμερα η Mercedes έχει μόνο ένα δημοσίως δημοσιοποιημένο συμβόλαιο για ένα βασικό ορυκτό, ενώ η BMW, η οποία αντιτίθεται στη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην ΕΕ, δεν έχει αποκαλύψει πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζει να εξασφαλίσει τις πρώτες ύλες των μπαταριών που θα κατασκευάσει.

Οι Γερμανοί κατασκευαστές (BMW, Mercedes-Benz και Volkswagen) θεωρούνται ως οι τρεις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν σχεδιάσει με πρακτικό τρόπο την εφοδιαστική αλυσίδα τους. Σε ξεχωριστή κατάταξη, η Volkswagen, η Stellantis και η Mercedes-Benz βαθμολογούνται με μεγάλο βαθμό ως προς την ανθεκτικότητα σε διάφορους εξωγενείς κινδύνους που έχουν σχέση με την εφοδιαστική αλυσίδα.

Όλα αυτά συμβαίνουν όταν η Ευρώπη είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων μετά την Κίνα, με τις περισσότερες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να σχεδιάζουν να βγάλουν μόνο ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030. Και την ίδια στιγμή που οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι ανησυχίες για τη βιωσιμότητα των πρώτων υλών αυξάνονται το τελευταίο χρονικό διάστημα.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Related posts

Συνεχίζονται οι συνομιλίες Ιράκ – Τουρκίας για επανεκκίνηση των εξαγωγών πετρελαίου

banks

ΗΠΑ: Ο Τραμπ διατηρεί μεγάλο προβάδισμα στην τελευταία δημοσκόπηση στην Αϊόβα πριν από τις προκριματικές εκλογές στην πολιτεία αυτή

banks

De Beers: Συμφωνία τελευταίας στιγμής με τον δεύτερο μεγαλύτερο παραγωγό διαμαντιών σχετικά με τις πωλήσεις

banks

Μεχμέτ Σιμσέκ: Ο άνθρωπος που καλείται να γεμίσει τα ταμεία του Ερντογάν

banks

Ρούτε: Ολλανδία και Δανία θα παραδώσουν στην Ουκρανία μαχητικά F-16

banks

Ο “σκοτεινός στόλος” που μεταφέρει το υπό κυρώσεις ρωσικό πετρέλαιο ανανεώνεται με νεότερα πλοία

banks