17.6 C
Athens
May 12, 2024
Image default
ECONOMY

Γ. Χατζηθεοδοσίου: 200.000 κοντέινερ δεν ήρθαν στον Πειραιά λόγω αποκλεισμού του Σουέζ

Την ανησυχία του επιχειρηματικού κόσμου για συνέπειες που μπορεί να έχει η σχεδόν αναγκαστική επιλογή μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών να πραγματοποιούν τα εμπορικά δρομολόγια τους μέσω του περίπλου της Αφρικής, καθώς δεν υπάρχει η αναγκαία ασφάλεια για να περνούν τα πλοία από τα στενά του Σουέζ λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, εξέφρασε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΕΑ), Γιάννης Χατζηθεοδοσίου.

Μιλώντας στην ΕΡΤ και στο Action24 την Παρασκευή, ο κ. Χατζηθεοδοσίου επεσήμανε ότι παρατηρούνται ήδη καθυστερήσεις 15 έως 20 ημερών. Σημείωσε ότι στο λιμάνι του Πειραιά έχουν καθυστερήσει να φτάσουν περίπου 200.000 κοντέινερ.

Ο κ. Χατζηθεοδοσίου εκτίμησε ότι αν δεν βρεθεί άμεσα λύση, υπάρχει κίνδυνος αφενός για μεγάλες καθυστερήσεις και άρα έλλειψη προϊόντων και αφετέρου για μεγάλη αύξηση των τιμών των εισαγόμενων προϊόντων λόγω της επιβάρυνσης στα ναύλα αλλά και στα ασφάλιστρα.

Όπως εξήγησε, το 40% των εισαγωγών της χώρας προέρχονται από την Άπω Ανατολή και αφορούν κυρίως ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, ρουχισμό κ.ά.

Επιπτώσεις πιθανόν να υπάρξουν και στις τιμές των καυσίμων, όπως ανέφερε, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό του πετρελαίου που φτάνει στην Ευρώπη περνάει από τα στενά του Σουέζ.

Related posts

Handelsblatt: Πόλος έλξης για ξένους συνταξιούχους η Ελλάδα

banks

Νέο Ασφαλιστικό Νομοσχέδιο: Γιατί κινδυνεύουν τα εφάπαξ 28.000 εργαζόμενων στο φάρμακο

banks

Oι 20 αλλαγές στη φορολογική νομοθεσία που έρχονται το 2024

banks

Προϋπολογισμός 2024: Αυξημένα 1,6 δισ. πάνω από τον στόχο τα έσοδα

banks

Ξενοδόχοι Μεσσηνίας: Ζητούν από Κεφαλογιάννη πρωτοβουλίες για ανάκαμψη του τουρισμού

banks

Αθήνα: Πληρότητα 63,5% πέτυχαν τα ξενοδοχεία το πρώτο τρίμηνο

banks