19.6 C
Athens
May 11, 2024
Image default
ECONOMY

Γ. Χατζηθεοδοσίου: 200.000 κοντέινερ δεν ήρθαν στον Πειραιά λόγω αποκλεισμού του Σουέζ

Την ανησυχία του επιχειρηματικού κόσμου για συνέπειες που μπορεί να έχει η σχεδόν αναγκαστική επιλογή μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών να πραγματοποιούν τα εμπορικά δρομολόγια τους μέσω του περίπλου της Αφρικής, καθώς δεν υπάρχει η αναγκαία ασφάλεια για να περνούν τα πλοία από τα στενά του Σουέζ λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, εξέφρασε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΕΑ), Γιάννης Χατζηθεοδοσίου.

Μιλώντας στην ΕΡΤ και στο Action24 την Παρασκευή, ο κ. Χατζηθεοδοσίου επεσήμανε ότι παρατηρούνται ήδη καθυστερήσεις 15 έως 20 ημερών. Σημείωσε ότι στο λιμάνι του Πειραιά έχουν καθυστερήσει να φτάσουν περίπου 200.000 κοντέινερ.

Ο κ. Χατζηθεοδοσίου εκτίμησε ότι αν δεν βρεθεί άμεσα λύση, υπάρχει κίνδυνος αφενός για μεγάλες καθυστερήσεις και άρα έλλειψη προϊόντων και αφετέρου για μεγάλη αύξηση των τιμών των εισαγόμενων προϊόντων λόγω της επιβάρυνσης στα ναύλα αλλά και στα ασφάλιστρα.

Όπως εξήγησε, το 40% των εισαγωγών της χώρας προέρχονται από την Άπω Ανατολή και αφορούν κυρίως ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, ρουχισμό κ.ά.

Επιπτώσεις πιθανόν να υπάρξουν και στις τιμές των καυσίμων, όπως ανέφερε, καθώς ένα μεγάλο ποσοστό του πετρελαίου που φτάνει στην Ευρώπη περνάει από τα στενά του Σουέζ.

Related posts

IOBE: Ανάπτυξη 1,4% το 2023- Στο 4% ο πληθωρισμός

banks

Τουρισμός: Στα 24 δισ. η συνεισφορά του στο ΑΕΠ το 2022 – Ποιες περιοχές πρωταγωνίστησαν στις εισπράξεις

banks

1924 – 2024: Οι 8 μεγάλοι σταθμοί της ελληνικής οικονομίας σε 100 χρόνια

banks

Χ. Σταϊκούρας: Εντός Ιανουάριου η Επιστρεπτέα Προκαταβολή 5- Τι θα γίνει με τις επιταγές

banks

Moody’s: Η αύξηση των καταθέσεων στις ελληνικές τράπεζες περιορίζει την πίεση στην κερδοφορία τους

banks

ΤΑΙΠΕΔ: Διεθνής βράβευση για την Καλύτερη Στρατηγική Αξιοποίησης Περιουσιακών Στοιχείων στην Ευρώπη το 2022

banks