22.9 C
Athens
May 12, 2024
Image default
ECONOMY

Στις αρχές του 2024 ξεκινά η κατασκευή του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας- Β. Μακεδονίας

Στις αρχές 2024 πρόκειται να ξεκινήσει η κατασκευή του διασυνδετηρίου αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας- Βόρειας Μακεδονίας, ύστερα από την λήψη της τελικής επενδυτικής απόφασης, την οποία ανακοίνωσε σήμερα η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ, Μαρία Ρίτα Γκάλι.

Μιλώντας σήμερα στο συνέδριο του Economist στην Αθήνα, η Μαρία Ρίτα Γκάλι γνωστοποίησε ότι χθες, ο ΔΕΣΦΑ και η Nomagas (κρατική εταιρεία μεταφοράς φυσικού αερίου της Βόρειας Μακεδονίας) κατέληξαν σε τελική επενδυτική απόφαση για την κατασκευή του αγωγού.

Στα τέλη του περασμένου μήνα, ο ΔΕΣΦΑ και η Nomagas υπέγραψαν σύμβαση για την επίβλεψη της κατασκευής του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας-Βόρειας Μακεδονίας στο τμήμα της γειτονικής χώρας, σε συνέχεια της κυβερνητικής συμφωνίας για την κατασκευή του έργου που υπογράφηκε τον Μάρτιο του 2021. Ο ΔΕΣΦΑ αναδείχθηκε σε ανάδοχο της σχετικής σύμβασης μετά από ανοιχτή διαγωνιστική διαδικασία της Nomagas, στην οποία συμμετείχαν τέσσερις εταιρείες. Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία πρόκειται να χρηματοδοτήσει το έργο με επιχορήγηση 2,475 εκατ. ευρώ μέσω του επενδυτικού πλαισίου Δυτικών Βαλκανίων (WBIF), επέβλεψε τη σχετική διαδικασία.

Ο διασυνδετήριος αγωγός φυσικού αερίου Ελλάδας-Βόρειας Μακεδονίας θα είναι μήκους 123 χλμ. Το ελληνικό τμήμα, μήκους 55 χλμ, θα ξεκινά από την περιοχή της Νέας Μεσημβρίας Θεσσαλονίκης και θα καταλήγει στην περιοχή των Ευζώνων/Γευγελής. Από εκεί θα ξεκινά το τμήμα του αγωγού στην επικράτεια της Βόρειας Μακεδονίας, μήκους 68 χλμ., το οποίο θα καταλήγει στην περιοχή του Νεγκοτίνο. Ο αγωγός θα συνδέει τα εθνικά συστήματα μεταφοράς φυσικού αερίου της Ελλάδας και της Βόρειας Μακεδονίας, που διαχειρίζονται οι ΔΕΣΦΑ και Nomagas.

Η αρχική του χωρητικότητα θα είναι 1,5 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, με δυνατότητα επέκτασης στα 3 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί μελέτες ώστε ο αγωγός να υιοθετήσει τις κατάλληλες προδιαγραφές για τη μεταφορά πράσινου υδρογόνου.

Όπως έχουν ανακοινώσει ο ΔΕΣΦΑ και η Nomagas, η συγκεκριμένη επένδυση, η οποία έχει χαρακτηριστεί ως Έργο Αμοιβαίου Ενδιαφέροντος από την Ενεργειακή Κοινότητα, θα ενισχύσει σημαντικά την ασφάλεια εφοδιασμού της Βόρειας Μακεδονίας. Ο αγωγός θα επιτρέψει στη Βόρεια Μακεδονία να προχωρήσει σε περαιτέρω διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού της και να δημιουργήσει πρόσθετους ενεργειακούς διαδρόμους, θέτοντας τις βάσεις για περαιτέρω ολοκλήρωση της αγοράς φυσικού αερίου, τόσο στην περιοχή των Δυτικών Βαλκανίων, όσο και στην ΕΕ. Παράλληλα, το έργο ενισχύει περαιτέρω τον ρόλο της Ελλάδας ως ενεργειακής πύλης της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, με τη μεταφορά φυσικού αερίου από το ελληνικό Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου στη Βόρεια Μακεδονία και από εκεί στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Η κατασκευή του αγωγού αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα του 2025.

Related posts

Μειώνονται τα τέλη κυκλοφορίας για τα τουριστικά λεωφορεία

banks

Λιανεμπόριο: Μείωση τζίρου 3,4% τον Ιούλιο – Αύξηση 14,5% στα πολυκαταστήματα

banks

Μπόρις Τζόνσον: Πήρε 315.000 ευρώ για μια ομιλία στις Ηνωμένες Πολιτείες

banks

Βράβευση υπουργείου Τουρισμού- ΕΟΤ ως κορυφαίου φορέα τουρισμού παγκοσμίως

banks

ΔΕΗ: 1,8 δισ. ευρώ για στήριξη των καταναλωτών και αυξημένη λειτουργική κερδοφορία το 2022

banks

Καταναλωτές: Μαζική στροφή στις ανέπαφες συναλλαγές ακόμη και για 2 ευρώ

banks