19.2 C
Athens
May 13, 2024
Image default
WORLD

Ακριβά Χριστούγεννα και φέτος για τους Βρετανούς

Τα χριστουγεννιάτικα λαμπάκια έχουν ανάψει εδώ και εβδομάδες από τους κεντρικότερους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου μέχρι τα στενά σε κάθε γειτονιά.

Η εορταστική εικόνα και στις βιτρίνες των καταστημάτων: Ευφάνταστοι στολισμοί προσκαλούν τους καταναλωτές να ανταποκριθούν στις επιταγές της εορταστική περιόδου ανάλογα – δηλαδή να καταναλώσουν. Όμως οι Βρετανοί δεν φαίνεται να δελεάζονται ιδιαίτερα.

Τα στοιχεία της Ένωσης Λιανικού Εμπορίου (British Retail Consortium) που δημοσιεύθηκαν σήμερα μαρτυρούν μάλιστα το αντίθετο: Μειωμένος τζίρος για τον Νοέμβριο, με πωλήσεις που κινήθηκαν χαμηλότερα από τον πληθωρισμό, αλλά και από τον μηνιαίο μέσο όρο του τελευταίου δωδεκάμηνου.

Συγκεκριμένα, η αξία των λιανικών πωλήσεων βρέθηκε στο 2,7% για τον Νοέμβριο, αρκετά πίσω δηλαδή από τον μέσο όρο δωδεκάμηνου, ο οποίος βρίσκεται στο 4,1%. Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι οι καταναλωτές αγοράζουν λιγότερα, ενώ πληρώνουν περισσότερα, λόγω του αυξανόμενου κόστους ζωής των τελευταίων ετών.

Η Black Friday βοήθησε αλλά δεν έσωσε την κατάσταση

Έτσι, παρά το ότι βρισκόμαστε μόλις λίγες εβδομάδες πριν από τα Χριστούγεννα, οι Βρετανοί καταναλωτές εμφανίζονται διστακτικοί και μετρημένοι για ακόμα μια χρονιά. “Οι εκπτώσεις της Black Friday που είχαν ξεκινήσει από τις αρχές του προηγούμενου μήνα απέτυχαν να διατηρήσουν το μομέντουμ και ο κόσμος συγκρατήθηκε από τα μέσα του μήνα και μετά”, δηλώνει εμφατικά στους Financial Times, η διευθύνουσα σύμβουλος της Ένωσης BRC Χέλεν Ντίκινσον. Τα στοιχεία επιβεβαιώνει με έρευνα της και η τράπεζα Barclays.

Σύμφωνα με αυτή, οι δαπάνες στα εστιατόρια σημείωσαν ετήσια συρρίκνωση 11,9%. Στο ίδιο μονοπάτι βαίνουν και οι “σπατάλες” σε ψυχαγωγία, έπιπλα, ηλεκτρονικά είδη και ανακαίνισης σπιτιού, σε μια προσπάθεια των βρετανικών νοικοκυριών να μειώσουν τα έξοδά τους από όπου μπορούν.

Μείωση του τζίρου, αλλά και ακριβότερο το καλάθι των Χριστουγέννων

Όμως, ακόμα και η παραμονή στο σπίτι φαίνεται να κοστίζει ακριβά. Το φαγητό και το ποτό αναδεικνύονται σε βασικό παράγοντα αύξησης των εξόδων, επιβαρύνοντας το καλάθι των Χριστουγέννων με περισσότερες από 100 λίρες.

Σύμφωνα με την έρευνα, το φαγητό και το ποτό θα αυξηθεί κατά 25,87 λίρες, ακολουθούν τα δώρα κατά 18,62 λίρες και τελευταίο το κόστος των δραστηριοτήτων κατά 11,86 λίρες. Παράλληλα, όπως τονίζεται, οι καταναλωτές κάνουν λόγο και για το φαινόμενο ‘shrinkflation’, δηλαδή την αύξηση στη τιμή ενός προϊόντος, ενώ η συσκευασία μικραίνει ολοένα και περισσότερο.

Κάτι τέτοιο παρατηρείται και σε βασικά χριστουγεννιάτικα προϊόντα όπως σοκολάτες, τυριά αλλά και παραδοσιακά βρετανικά mince pies, τα οποία ενδέχεται να μοιραστούν με φειδώ στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι.

Πηγή: Deutsche Welle

Related posts

Γκαμπόν: Ο πρώην πρόεδρος Οντιμπά είναι “ελεύθερος να φύγει στο εξωτερικό” δηλώνει ο στρατηγός Γκεμά

banks

Ρωσία: Ο Γκάρι Κασπάροφ στον κατάλογο των “τρομοκρατών και εξτρεμιστών”

banks

Λούλα: Ο Πούτιν δεν θα συλληφθεί αν παραστεί στη σύνοδο της G20 στη Βραζιλία

banks

Γεωργία: Για ακόμη ένα βράδυ δεκάδες χιλιάδες κόσμου διαδήλωσαν στην πρωτεύουσα ενάντια στο ν/σ περί “ξένων πρακτόρων”

banks

Η Ρουμανία λέει ότι βρέθηκαν στο έδαφός της πιθανά θραύσματα από drone

banks

Ουκρανία: Οι κάτοικοι της Ουμάν θρηνούν για τους γείτονές τους που σκοτώθηκαν από ρωσικό πύραυλο – “Δεν έμεινε κανένας”

banks