18.7 C
Athens
April 28, 2024
Image default
ECONOMY

Αντ. Σιάρκος σε Naftemporiki TV: Ψήφος εμπιστοσύνης στο ελληνικό βαμβάκι από μεγάλα ευρωπαϊκά brands

«Το βαμβάκι είναι ένα προϊόν στρατηγικής σημασίας για τη χώρα, είναι ένα προϊόν το οποίο παράγεται βιομηχανικά και επαγγελματικά από το τέλος του 19ου αιώνα, οπότε και η χώρα μας έχει πολύ μεγάλη παράδοση. Σταθερά συγκαταλέγεται στα 10 πιο εξαγώγιμα προϊόντα της χώρας και ανάμεσα στα 3 πιο εξαγώγιμα αγροτικά προϊόντα», τόνισε ο Αντώνιος Σιάρκος, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Βάμβακος, μιλώντας στο κανάλι της Ναυτεμπορικής και στην στην εκπομπή «In Business» με τη Μαρία Σμιλίδου και τον Παύλο Πανταζόπουλο,

Όπως σημείωσε μιλώντας για τον «λευκό χρυσό» της χώρας, ο κύκλος εργασιών του κλάδου αγγίζει το 1 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ τα τελευταία 15 χρόνια, η παραγωγή έχει σταθεροποιηθεί γύρω στους 330.000 τόνους εκκοκκισμένο».

«Στην Ελλάδα, καλλιεργούνται περίπου 2,5 εκατομμύρια στρέμματα  είναι περίπου το 10% των καλλιεργούμενων εκτάσεων της χώρας, μακράν η μεγαλύτερη καλλιέργεια στη χώρα» υπογράμμισε ο κ. Σιάρκος.

Η φετινή χρονιά ωστόσο λόγω των καιρικών φαινομένων και ιδιαίτερα του Daniel παρουσιάζει μια μείωση της τάξεως του 40% σε σχέση με τον ιστορικό μέσο όρο που έχει επιτευχθεί μέσα στα χρόνια.

«Η παραγωγή μας οριακά ξεπερνά τους 200.000 τόνους εκκοκκισμένο με το επίκεντρο της καλλιέργειας βάμβακος να είναι η Θεσσαλία. Είναι μια μεγάλη πληγή ,αυτό που συνέβη το περασμένο καλοκαίρι με την κακοκαιρία Daniel, για τον κλάδο. Ουσιαστικά συνέβη λίγο πριν τη συγκομιδή του προϊόντος, αφήνοντας τις επιχειρήσεις εκτεθειμένες», σημείωσε.

«Ο κλάδος είναι κατά το 90-95% εξαγωγικός. Η Ελλάδα έχει τα πρωτεία σε επίπεδο ΕΕ, έχει το 80% της Ευρωπαϊκής παραγωγής και είναι μία πάρα πολύ σημαντική χώρα σε επίπεδο του διεθνούς εξαγωγικού εμπορίου. Συγκαταλέγεται ανάμεσα στους 7 μεγαλύτερους εξαγωγείς του κόσμου (με πρώτο την Αμερική και δεύτερο τη Βραζιλία). Έχουμε ν’ ανταγωνιστούμε κολοσσούς. Προφανώς αυτό έχει να κάνει με την πολύ υψηλή ποιότητα του προϊόντος που παράγουμε και τη μεγάλη τεχνογνωσία που έχουμε αναπτύξει, αλλά και με τις ιδιαίτερες κλιματολογικές και εδαφολογικές συνθήκες. Έχουν επενδυθεί πάρα πολλά χρήματα και από τις επιχειρήσεις και από τους παραγωγούς όλα αυτά τα χρόνια και έχει αναπτυχθεί μια τεχνογνωσία πάρα πολύ σημαντική»…«Το βαμβάκι είναι η κορυφαία υφάνσιμη φυσική ίνα. Ο βασικός ανταγωνισμός του βάμβακος έρχεται κυρίως από τις συνθετικές ίνες και τα πολυεστερικά τα οποία τα τελευταία χρόνια είχαν γνωρίσει μία άνθιση. Αυτήν την περίοδο βιώνουμε την πλάστιγγα να γέρνει προς τις φυσικές υφάνσιμες ίνες… Αυτή τη στιγμή έχει αυξηθεί ιδιαίτερα η ευαισθησία των καταναλωτών για προϊόντα τα οποία έχουν υψηλή περιβαλλοντική και κοινωνική υπευθυνότητα. Κατ’ επέκταση αυτό έχει οδηγήσει την βιομηχανία της μόδας στην ανάγκη ν’ αναζητά τρόπους παραγωγής κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων», επεσήμανε επίσης.

Για την πρωτοβουλία EU Cotton της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Βάμβακος, ο κ Σιάρκος ανέφερε ότι πρόκειται για «ένα σήμα που έχουμε κατοχυρώσει για το ευρωπαϊκά παραγόμενο βαμβάκι και  μια πρωτοβουλία που προσπαθεί να αναδείξει την βιώσιμη καλλιέργεια που γίνεται στην ΕΕ. Έχουμε στήσει την πλατφόρμα ιχνηλάτησης του EU Cotton η οποία απευθύνεται στην αλυσίδα παραγωγής εντός της ΕΕ και προσπαθούμε να δώσουμε μια λύση τόσο για τα brands που θέλουν αποδείξεις αλλά ταυτόχρονα και για τους ευρωπαίους κλωστουφαντουργούς οι οποίοι προσπαθούν να δώσουν υπεραξία στο προϊόν. Θέλουμε να δώσουμε ταυτότητα και υπεραξία στο προϊόν που εμείς παράγουμε με σκοπό να αυξήσουμε και τις τιμές που εισπράττουν οι Έλληνες παραγωγοί και ταυτόχρονα να δημιουργήσουμε συνέργειες  για να μπορέσει αυτό να επιστρέψει την προστιθέμενη αξία στις βιομηχανίες της χώρας και της ΕΕ».

Σχετικά με τις αγροτικές κινητοποιήσεις και τα αιτήματα των αγροτών ο κ. Σιάρκος ανέφερε: «πραγματικά οι αγρότες κάνουν μια πολύ σημαντική δουλειά, έχουν στηρίξει την οικονομία της χώρας ακόμα και σε περιόδους πολύ δύσκολες για αυτήν, οπότε σε πολύ μεγάλο βαθμό τα αιτήματά τους έχουν κάποια δίκαια βάση. Αυτά κυρίως σχετίζονται με το αυξημένο κοστολόγιο παραγωγής όπως έχει διαμορφωθεί, στα πλαίσια των ανατιμήσεων των εισροών, λόγω των πληθωριστικών συνθηκών της τελευταίας διετίας»

«Την περίοδο αυτή στα πλαίσια του υψηλού επιτοκιακού περιβάλλοντος έχει αρχίσει η αποκλιμάκωση των τιμών των αγροτικών προϊόντων, χωρίς φυσικά αυτό να φαίνεται στις τιμές του καταναλωτή, οπότε οι αγρότες είναι αυτοί που έχουν εισπράξει αυτήν την κρίση» συμπλήρωσε.

Related posts

ΕΦΚΑ: Χάθηκαν πάνω από 961.000 ρυθμίσεις χρεών

banks

Ο Δανός Κέλετ θα διευθύνει το ντέρμπι «αιωνίων»

banks

ΤτΕ: Εκτινάχθηκαν στα 14,66 δισ. οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στο 8μηνο

banks

ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ: Ποιος λόγος «υποχρεώνει» σε μεταβίβαση του ΔΕΔΔΗΕ;

banks

Σε λειτουργία η πλατφόρμα για αιτήσεις ενίσχυσης οικογενειών ορεινών- μειονεκτικών περιοχών

banks

Έρευνα: Η διαφορετικότητα στους χώρους εργασίας ενισχύει την παραγωγικότητα

banks