17.5 C
Athens
May 5, 2024
Image default
BUSINESS

Γιατί η Ολυμπιακή Ζυθοποιία δεν ποντάρει στα σούπερ μάρκετ

«Αν δεν κάνεις προσφορές είσαι εκτός αγοράς» είπε χθες ο νέος επικεφαλής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας Χένρικ Φρεντβίγκ απαντώντας εμμέσως πλην σαφώς γιατί η εταιρεία του αποφάσισε να αποσύρει τις ανατιμήσεις που είχε προαναγγείλει.

Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία όσες εταιρείες προβούν σε ανατιμήσεις δεν έχουν δικαίωμα να προχωρούν σε προωθητικές ενέργειες για ένα τρίμηνο και το τρέχον τρίμηνο είναι ένα από τα ισχυρότερα της κατανάλωσης, αφού συμπίπτει χρονικά με τις απόκριες, την σαρακοστή και το Πάσχα. Για την αγορά της μπύρα δε είναι το τρίμηνο που «ανοίγει» την αγορά εν όψει της θερινής περιόδου όπου πραγματοποιούνται οι μεγαλύτεροι όγκοι. 

Όμως για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, τον ελληνικό βραχίονα της Carlsberg, το κανάλι που δίνει έμφαση είναι περισσότερο αυτό του on trade κανάλι, δηλαδή καφέ, µπαρ, εστιατόρια, κλπ, που έχει περισσότερη ανάπτυξη, λόγω και του τουρισμού και υψηλότερα περιθώρια κέρδους. 

Παράλληλα η εταιρεία έχει αποφασίσει να εστιάσει στο χαρτοφυλάκιο των premium προϊόντων της, στην ενίσχυση της συνεργασία της µε την Diageo, -σ.σ. η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει την αποκλειστική διανομή της μπύρας Guiness- και στα σήµατα Carlsberg, Kaiser και «Νήσος».

Η Ολυµπιακή Ζυθοποιία που ελέγχει το 35% της ελληνικής Νήσος παράγει στο εργοστάσιο της Ριτσώνας τις φιάλες Pilsner της «Νήσος». «Δίνουμε έμφαση στη στρατηγική συνεργασία. Σκοπεύουμε να βοηθήσουμε την παραγωγή όπου χρειαστεί. Ήδη το κάνουμε με τις φιάλες Pilsner», ανέφερε ο κ. Φρεντβιγκ. Ερωτηθείς εάν σκοπεύει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία να προχωρήσει σε πλήρη εξαγορά της μικροζυθοποιίας, όπως έχει κάνει ως τώρα ο Όμιλος Carlsberg στη χώρα μας με τη Μύθος και τη ΦΙΞ, ο κ. Φρεντβίγκ το απέκλεισε

Εφέτος η εταιρεία προγραµµατίζει επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ από 9,5 εκατ. ευρώ το 2023, οι οποίες θα κατευθυνθούν σε µηχανολογικό εξοπλισµό, στα υλικά συσκευασίας, σε ψυγεία και µηχανήµατα για µπίρα draught. Πέρυσι η εταιρεία αύξησε το µερίδιό της σε όγκο στο 25% ενώ ο τζίρος της αυξήθηκε κατά 20% σε σχέση µε το 2022.

Όπως είπε ο κ. Φρέντβιγκ η αύξηση του όγκου των πωλήσεων ήταν 3%, έναντι πτώσης 1% που παρουσίασε συνολικά η αγορά πέρυσι, και αυτό το πέτυχε κυρίως μέσα απ’ το χώρο της εστίασης. Η κατηγορία της μπύρας αναπτύχθηκε κατά 3,3% με την Kaiser να “γράφει” +16%, η Μύθος +3% και η Carlsberg, που πλέον παράγεται στο εργοστάσιο της Σίνδου +36% συγκρινόμενη όμως με ιδιαίτερα χαμηλή βάση.

Στην κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ, η «Fix Άνευ» επιβεβαίωσε την ηγετική της θέση στην αγορά με +44%. Τα mixers ήταν σχεδόν στάσιμα (+0,6%) ενώ ο μηλίτης υποχώρησε 5%. 

Related posts

Στο Equality Lounge του Νταβός συμμετείχε η Olympia Group

banks

Τα top picks της Alpha Finance για το 2023

banks

Το θέμα διαγραφής των χρεών της πανδημίας επαναφέρει η ΓΣΕΒΕΕ

banks

ΟΤΕ: Με 10 GB το μήνα ανά χρήστη η κινητή γίνεται «δυνατό όπλο» του ομίλου 

banks

Μασούτης: Πρόγραμμα 25 εκατ. ευρώ για επενδύσεις και ανάπτυξη

banks

Foodlink: Σε διερευνητικές επαφές για ποσοστό στην Αθηναϊκή ΑΕ

banks