16.2 C
Athens
April 28, 2024
Image default
ECONOMY

Κ. Σκρέκας: Το σχέδιο του υπ. Ανάπτυξης για τις προσφορές στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Τάξη στο χάος των παραπλανητικών προσφορών στα σούπερ μάρκετ και όχι κατάργηση των προσφορών συνολικά σκοπεύει να βάλει το υπουργείο Ανάπτυξης, όπως ξεκαθαρίζει ο Κώστας Σκρέκας μετά τα δημοσιεύματα που κυκλοφορούν τις τελευταίες ημέρες και φέρουν το υπουργείο να επεξεργάζεται σχέδιο για την κατάργηση προσφορών τύπου «1+1 δώρο» στα σούπερ μάρκερ.

Επιβεβαιώνεται έτσι πλήρως το χθεσινό ρεπορτάζ της Ναυτεμπορικής για τη ρύθμιση που θα προωθήσει το υπουργείο. Διαβάστε εδώ αναλυτικά.

Για το θέμα τοποθετήθηκε την Πέμπτη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, διαψεύδοντας ότι η κυβέρνηση προτίθεται να καταργήσει τις προσφορές «1+1» στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας εξήγησε ότι το σχέδιο που επεξεργάζεται αφορά τις παραπλανητικές προσφορές «που εμφανίζονται ως δελεαστικές ενώ με μια απλή μαθηματική πράξη διαπιστώνουμε ότι πρόκειται για τρικ».

«Η άποψή μας είναι καθαρή. Ναι στις προσφορές, όχι στην παραπλάνηση των καταναλωτών. Ο στόχος μας είναι να βάλουμε φρένο σε όλες τις παραπλανητικές τακτικές στα ράφια προς όφελος των νοικοκυριών αλλά και του υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά», όπως είπε.

«Για παράδειγμα, δεν είναι τίμιο και ”καθαρό” η μονή συσκευασία ενός προϊόντος να κοστίζει, φερ’ ειπείν 5 ευρώ και ακριβώς δίπλα η συσκευασία των δύο να φέρει ένδειξη “1+1 δώρο” και  να κοστίζει οκτώ ευρώ. Αυτό είναι από τα πολλά παραδείγματα», συνέχισε ανέφεροντας ότι ο σχεδιασμός του υπουργείο επιδιώκει καθαρές και ουσιαστικές προσφορές, όχι ψεύτικες.

«Ο στόχος μας είναι να αντιμετωπίσουμε με κάθε δυνατό τρόπο την εισαγόμενη ακρίβεια και την αισχροκέρδεια ώστε να στηρίξουμε την ελληνική οικογένεια και τους ευάλωτους συμπολίτες μας».

Όσον αφορά την μάχη κατά της ακρίβειας, ο υπουργός υπογράμμισε την σημασία του ενημερωμένου καταναλωτή στη διαμόρφωση των τιμών.

«Εμείς θέλουμε να γίνει σύμμαχός μας στην προσπάθεια για την καταπολέμηση της ακρίβειας και από κοινού να δημιουργήσουμε ένα “ανάχωμα” στην αισχροκέρδεια. Ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο διαφάνειας στα χέρια του είναι η πλατφόρμα e-katanalotis. Με πολύ απλές κινήσεις μπορεί, είτε από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, είτε από την εφαρμογή για smartphone, να δει και να συγκρίνει κάθε προϊόν που προσφέρεται στα σούπερ μάρκετ που βρίσκονται κοντά του, συμπεριλαμβανομένων και φρούτων και λαχανικών.  Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύεται και ο ανταγωνισμός αλλά κυρίως η δυνατότητα των καταναλωτών να οργανώνουν τις αγορές με γνώμονα το συμφέρον των ίδιων και των οικογενειών τους», δήλωσε.

Αναφερόμενος στα πρόστιμα που επιβάλλουν οι υπηρεσίες του υπουργείου, τόνισε ότι «έχουν σκοπό να υποχρεώσουν τις εταιρείες να συμμορφωθούν με τις επιταγές του νόμου που έχει ψηφίσει η κυβέρνησή μας κατά της αθέμιτης κερδοφορίας και την αντιμετώπιση της αισχροκέρδειας.

«Μόνο σε πέντε πολυεθνικές, το τελευταίο διάστημα, έχουν επιβληθεί πρόστιμα συνολικού ύψους 3,9 εκατ. ευρώ. Συνολικά έχουν γίνει περίπου 20.000 έλεγχοι και έχουν επιβληθεί πρόστιμα που προσεγγίζουν τα 8 εκατ. ευρώ από τα οποία έχουν εξοφληθεί ή βεβαιωθεί στις αρμόδιες ΔΟΥ περίπου 5,9  εκατ.», υπενθύμισε.

Υποστήριξε μάλιστα ότι τα πρόστιμα είναι λειτουργούν αποτελεσματικά, αναφέροντας το παράδειγμα πολυεθνικής στην οποία πριν από λίγες ημέρες επεβλήθη πρόστιμο και την αμέσως επόμενη ημέρα πρόσθεσε 50 νέα προϊόντα στη λίστα της πρωτοβουλίας «Μόνιμη Μείωση Τιμής».

Related posts

Έλλειμμα προσλήψεων στο 11μηνο

banks

Market pass: Από 106 – 600 ευρώ θα λάβουν για τα ψώνια τους 3,2 εκατομμύρια νοικοκυριά

banks

Ελληνικός Τουρισμός: Ο απολογισμός της χρονιάς σε 113 δευτερόλεπτα (βίντεο)

banks

Αγρότες: Πληρώθηκαν την επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης πετρελαίου

banks

Χ. Θεοχάρης: Εάν πάει καλά η Aegean, ο Έλληνας φορολογούμενος θα κερδίσει

banks

ΑΑΔΕ: Σε λειτουργία οι νέες εκδόσεις για το myDATA και το timologio

banks