18.2 C
Athens
May 1, 2024
Image default
BUSINESS

Οι ανατιμήσεις δεν έκοψαν την όρεξη για… Coca Cola

Πρωταθλητές στην κατανάλωση Coca Cola αναδείχτηκαν ακόμη μια χρονιά οι Ελληνες. Αυτό τουλάχιστον μαρτυρούν οι επιδόσεις της Coca Cola HBC στη χώρα συγκρινόμενες με τις επιδόσεις που πέτυχε ο όμιλος στις υπόλοιπες αγορές που δραστηριοποιείται.

Ενδεικτικό της ισχυρής παρουσίας της Coca Cola HBC στην Ελλάδα και της διείσδυσης των προϊόντων του στη χώρα των 10,4 εκατομμυρίων καταναλωτών είναι ότι σε μια χρονιά που σημαδεύτηκε από ισχυρές πιέσεις στην κατανάλωση, λόγω των ανατιμήσεων, οι πωλήσεις του σε όγκο σημείωσαν ισχυρή ανάπτυξη. Μάλιστα παρά τις ανατιμήσεις -δύο μέσα στην περασμένη χρονιά- στις οποίες προχώρησε ο εμφιαλωτής στην Ελλάδα αυτό δεν αποτέλεσε ανασταλτικό παράγοντα για την αύξηση των κατ’ όγκο πωλήσεών του. 

Αντιθέτως με βάση τα στοιχεία που δημοσίευσε προ ολίγων ημερών η Coca Cola HBC, η κατανάλωση στην Ελλάδα αυξήθηκε 7% σε σχέση με το 2022. Πρόκειται για την υψηλότερη επίδοση μεταξύ των ανεπτυγμένων αγορών που δραστηριοποιείται η εταιρεία όπου οι συνολικές πωλήσεις του σε όγκο υποχώρησαν κατά 2%. Μάλιστα είναι η τέταρτη υψηλότερη ποσοστιαία ανάπτυξη στο σύνολο των αγορών που έχει παρουσία ο όμιλος. Υψηλότερη ανάπτυξη σε σχέση με την κατανάλωση στην Ελλάδα καταγράφηκε στην Ρωσία (+39%), στην Ουκρανία (+18%) και στην Λευκορωσία (+16%). 

Συνολικά την περασμένη χρονιά στην Ελλάδα καταναλώθηκαν 120,7 εκατομμύρια κιβώτια προϊόντος, από 112,8 εκατ. κιβώτια το 2022. Δηλαδή μέσα σε μια χρονιά καταναλώσαμε 2,896 δισεκατομμύρια μερίδες προϊόντων (ένα κιβώτιο αντιστοιχεί σε 24 μερίδες) ή 685,334 εκατ. λίτρα (ένα κιβώτιο αντιστοιχεί σε περίπου 5,678 λίτρα). Ποσότητα που αντιστοιχεί σε 65,8 λίτρα κατά κεφαλή κατανάλωση (σ.σ. η αναγωγή έχει γίνει με βάση τον συνολικό πληθυσμό της χώρας και δεν περιλαμβάνει τις τουριστικές ροές).

Η ανάπτυξη αυτή συντελέστηκε σε μια περίοδο όπου η εταιρεία προχώρησε σε δύο ανατιμήσεις. Ο πρώτος γύρος ανατιμήσεων, που μεσοσταθμικά ήταν 8,2%, πέρασαν στην κατανάλωση την περασμένη Άνοιξη και ο δεύτερος γύρος το περασμένο Φθινόπωρο όπου η μεσοσταθμική αύξηση των τιμών ήταν 6,1% -η ποσοστιαία μεταβολή έχει προκύψει από τον υπολογισμό της μεταβολής τιμών (αύξηση, μείωση, σταθερή τιμή) στο σύνολο των 103 προϊόντων που περιελάμβανε τον περασμένο Οκτώβριο ο ανατιμημένος τιμοκατάλογος.  

Σε αυτές τις επιδόσεις, πέρα φυσικά από το βασικό της brand την Coca Cola, έχει βοηθήσει το ευρύ χαρτοφυλάκιο προϊόντων που περιλαμβάνει αναψυκτικά, χυμούς, νερό, mixers, σνακ, αλκοολούχα ποτά, μπύρα και καφέ και η διείσδυσή της στο κανάλι του HORECA. 

Related posts

Έρευνα Alba: Ρεκόρ ανόδου άγγιξε ο δείκτης τάσεων αγοράς εργασίας το α’ εξάμηνο

banks

H Bewise αναλαμβάνει την ψηφιακή μεταρρύθμιση της Euromedica

banks

Μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ ΔΕΗ και ΕΛΙΝΟΙΛ στην ηλεκτροκίνηση

banks

Στ. Πέτσας προς μικρομεσαίες: Επωφεληθείτε από την «επιστρεπτέα προκαταβολή»

banks

Aegean: Αμεση ψηφιακή ταυτοποίηση στοιχείων κατά την επιβίβαση

banks

ΕΕΑ: Αύξηση καταναλωτών και δαπανών στις ηλεκτρονικές αγορές έφερε η πανδημία

banks