«Εχουμε επανέλθει σε τροχιά ανάπτυξης. Είμαστε μια υγιής ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία», τόνισε, μεταξύ άλλων, στο πλαίσιο τηλεδιάσκεψης για τα αποτελέσματα του 2022 ο Ευτύχιος Βασιλάκης, πρόεδρος της AEGEAN Airlines, επισημαίνοντας ότι τα πρώτα σημάδια για το 2023 είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, χάρη στην αυξημένη ζήτηση που καταγράφεται σε σχέση τόσο με το 2022 όσο και με το 2019.
Αναφορικά με την πρόταση για μη διανομή μερίσματος, ο Ευτ. Βασιλάκης τόνισε ότι στόχος είναι η διατήρηση κεφαλαιακού αποθέματος ικανού τόσο για τη χρηματοδότηση της επένδυσης της AEGEAN που αφορά τη δημιουργία ενός Κέντρου Υπηρεσιών Συντήρησης και Προσομοιωτών Πτήσεων, όσο και για τη δυνατότητα εξαγοράς των δικαιωμάτων του Δημοσίου σε περίπτωση άσκησης των warrants που κατέχει.
Συγκεκριμένα, όπως είπε, στόχος της εταιρείας είναι να αγοράσει τα warrants που κατέχει το ελληνικό Δημόσιο αν τελικά η κυβέρνηση επιλέξει να ασκήσει αυτό το δικαίωμα (σ.σ. το σχετικό παράθυρο ανοίγει τον Ιούλιο) και εκτίμησε, με βάση την πορεία της μετοχής της εταιρείας, το κόστος αυτό στα 42 εκατ. ευρώ, δηλαδή 12 εκατ. ευρώ παραπάνω από τα 30 εκατ. ευρώ που είχε αρχικά προβλέψει η εταιρεία. «Εχουμε τη ρευστότητα και την πρόθεση να αγοράσουμε τα warrants», τόνισε χαρακτηριστικά.
Μάλιστα, επεσήμανε πως εάν το 2023 εξελιχθεί σε «δυνατή» χρονιά για την εταιρεία, θα προταθεί διανομή μερίσματος το 2024 για τη χρήση του 2023.
Σχετικά με την επένδυση-μαμούθ για τα νέα Airbus neo, ο διευθύνων σύμβουλος της AEGEAN, Δημήτρης Γερογιάννης τόνισε ότι τελικά το 2022 η εταιρεία παρέλαβε 9 αεροσκάφη έναντι 12 που είχαν αρχικά προγραμματιστεί και το 2023 αναμένεται να παραλάβει ακόμη 9 νέα Airbus A320/321neo συνεχίζοντας το επενδυτικό πλάνο για 46 Airbus neo αεροσκάφη έως το 2026. Αναφορικά, μάλιστα, με την ανανέωση του στόλου της εταιρείας, ο CEO της επεσήμανε ότι το 2022 ολοκληρώθηκε η καθολική αντικατάσταση του ελικοφόρου στόλου (turboprop) με ATR 42 & 72-600.
Το 2023, όπως επεσήμανε ο Ευτ. Βασιλάκης, η AEGEAN αναμένεται να επιχειρήσει με 76 αεροπλάνα, προσφέροντας συνολικά 18 εκατ. θέσεις, εκ των οποίων οι 11 εκατ. θέσεις θα είναι εξωτερικού, 2 εκατ. περισσότερες συγκριτικά με το 2022 και 800 χιλιάδες περισσότερες από το 2019. Η εταιρεία θα «πετάει» σε 46 χώρες, πραγματοποιώντας 264 δρομολόγια σε 161 προορισμούς από συνολικά 8 βάσεις.