19 C
Athens
May 8, 2024
Image default
POLITICS

Νέος γύρος αντιπαράθεσης για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια – «Πυρά» ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ κατά της κυβέρνησης

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις, πολιτικές και μη, στο σχέδιο της κυβέρνησης για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, καθώς ούτε οι διαβεβαιώσεις του υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη, ούτε του κυβερνητικού εκπροσώπου, Παύλου Μαρινάκη, δεν έχουν πείσει τα κόμματα της αντιπολίτευσης πως δεν θα περάσουν σε δεύτερη μοίρα τα δημόσια ΑΕΙ.

Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ «δεν θα δεχτεί καμία προσπάθεια ισοπέδωσης της ισότιμης πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση και σταθερά θα υπερασπίζεται το δημόσιο χαρακτήρα και την αναβάθμισή της», τονίζει το Τμήμα Παιδείας της αξιωματικής αντιπολίτευσης και εξαπολύει σφοδρή επίθεση στον πρωθυπουργό.

«Ο κύριος Μητσοτάκης, μέσα στις εσωτερικές του δυσκολίες, επιχείρησε να ενώσει όλα τα νεοφιλελεύθερα κομμάτια του κόμματός του, μέσα από τις μεγαλόστομες εξαγγελίες για το ‘ελεύθερο’ πανεπιστήμιο. Επικαλείται λόγους που δεν οδηγούν σε τέτοιες λύσεις», υποστηρίζει ο αρμόδιος τομέας της Κουμουνδούρου.

«Αυτό που προοιωνίζει το ‘ελεύθερο’ πανεπιστήμιο του κυρίου Μητσοτάκη, είναι ένα ακριβό, κατευθυνόμενο από την αγορά ίδρυμα, με πολύ αμφίβολη ποιότητα εκπαίδευσης»

Και προσθέτει: «Τα παιδιά σπουδάζουν στο εξωτερικό και στα κολλέγια, γιατί η ΝΔ τα έχει αφήσει έξω από τα δημόσια πανεπιστήμια. Δηλώνει πως θα υπάρξουν νέες συνεργασίες με τα δημόσια πανεπιστήμια, όταν ΔΕΝ χρειάζεται καμία επιπλέον αλλαγή στην υφιστάμενη νομοθεσία για κάτι τέτοιο και τα ελληνικά πανεπιστήμια ήδη έχουν αξιοζήλευτες συνεργασίες με ξένα πανεπιστήμια.

»Μιλάει για μη κερδοσκοπικά, ενώ όλοι γνωρίζουν ότι τα ιδρύματα αυτά θα χρειαστούν πολλά κέρδη για να αντιμετωπίσουν τα τρέχοντα έξοδά τους.

«Ανακοινώνει συνεχώς ότι επιδιώκει την ενίσχυση των δημοσίων πανεπιστημίων, όταν η δική του κυβέρνηση τα έχει αφήσει στην τύχη τους με την ελάχιστη χρηματοδότηση και την ανυπαρξία νέων θέσεων καθηγητών».

«Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα δεχτεί τις νομικές αλχημείες των ‘αρίστων’ της ΝΔ»

Ο ΣΥΡΙΖΑ επαναλαμβάνει πως είναι κατηγορηματικά αντίθετος με την ίδρυση ιδιωτικών, ενώ σημειώνει ότι «ελεύθερο’ πανεπιστήμιο για τον κύριο Μητσοτάκη, όμως, είναι το εξαρτώμενο, από τα ιδιωτικά συμφέροντα, πανεπιστήμιο, τα οποία άλλωστε θα το χρηματοδοτούν. ‘Ελεύθερο’ πανεπιστήμιο, επίσης, για τον κύριο Μητσοτάκη σημαίνει ακριβό σε δίδακτρα πανεπιστήμιο».

Παράλληλα, τονίζει πως ‘ελεύθερο’ πανεπιστήμιο για τον πρωθυπουργό «σημαίνει ταφόπλακα στο δημόσιο, το οποίο χρόνια περιφρονεί και σκοπίμως υπονομεύει τόσο με τις νομοθετικές του πρωτοβουλίες, όσο και με τις απαξιωτικές αναφορές σ’ αυτό των στελεχών της κυβέρνησής του», προσθέτοντας πως ‘ελεύθερο’ πανεπιστήμιο, τέλος, «για την κυβέρνηση της ΝΔ είναι ένα πανεπιστήμιο θεμελιωμένο στα συντρίμμια του Συντάγματος το οποίο, κατά τα ειωθότα, κουρελιάζει και ερμηνεύει κατά το δοκούν».

«Επί του πρακτέου, λοιπόν, αυτό που προοιωνίζει το ‘ελεύθερο’ πανεπιστήμιο του κυρίου Μητσοτάκη, είναι ένα ακριβό, κατευθυνόμενο από την αγορά ίδρυμα, με πολύ αμφίβολη ποιότητα εκπαίδευσης», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Για να καταλήξει πως ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ «δηλώνει σε όλους τους τόνους ότι όσες νομικές αλχημείες και να απεργάζονται οι ‘άριστοι’ της ΝΔ, δεν θα δεχτεί καμία προσπάθεια ισοπέδωσης της ισότιμης πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση και σταθερά θα υπερασπίζεται το δημόσιο χαρακτήρα και την αναβάθμισή της».

ΠΑΣΟΚ: Το φόρτε της κυβέρνησης δεν είναι η υπηρέτηση της Δημοκρατίας

Επίθεση στην κυβέρνηση εξαπέλυσε, από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, ο υπεύθυνος ΚΤΕ Παιδείας του κόμματος, Στέφανος Παραστατίδης.

Όπως δήλωσε, «με την κωδική ονομασία ‘ελεύθερο πανεπιστήμιο’, ο κ. Μητσοτάκης μάς ανακοίνωσε στο χθεσινό υπουργικό συμβούλιο ότι προχωρά σε μία εμβληματική και συνολική μεταρρύθμιση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μάλιστα, επισήμανε αυτολεξεί: ‘προτεραιότητά μας – και θέλω να το τονίσω και πάλι – είναι το δημόσιο πανεπιστήμιο, που θα έχει ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία, με ακόμα πιο ενισχυμένο το αυτοδιοίκητό του, σε συνέχιση των σημαντικών μεταρρυθμίσεων, που έγιναν την πρώτη τετραετία’».

«Καταρχάς, δυσκολεύομαι να αντιληφθώ ποια μεγάλη μεταρρύθμιση έγινε την πρώτη τετραετία της Νέας Δημοκρατίας στον πολύπαθο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παραστατίδης.

Προσθέτει, μάλιστα, πως «αν ως μεταρρύθμιση εννοείται η παρωδία της πανεπιστημιακής αστυνομίας και η αλλαγή στον τρόπο εκλογής των πρυτάνεων, τότε έχουν χάσει οι λέξεις το νόημά τους. Οι εν λόγω αλλαγές δεν αποδείχθηκαν μονάχα λανθασμένες αλλά και ανεφάρμοστες, δικαιώνοντας απολύτως τις αντιρρήσεις αλλά και τις εναλλακτικές προτάσεις, που τότε είχαμε διατυπώσει. Άρα, για ποια συνέχεια ακριβώς μιλάει ο πρωθυπουργός; Αυτή των αποτυχημένων ‘μεταρρυθμίσεων’»;

«Μέσα σε όλη αυτήν την ταχυδακτυλουργία της επικοινωνίας, υπάρχει μία απάντηση που δεν έχει δοθεί: Ενισχύει αυτή η μεταρρύθμιση το δημόσιο πανεπιστήμιο;»

Το αρμόδιο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ τόνισε, επίσης, πως «σε οποιαδήποτε σύγχρονη ευρωπαϊκή δημοκρατία, μία μεγάλη μεταρρύθμιση στον τομέα της παιδείας απαιτεί εξαντλητικό διάλογο, που θα περιλαμβάνει τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου, το σύνολο των stake-holders της παιδείας (εκπαιδευτικό προσωπικό, γονείς, φοιτητές, μαθητές κτλ) και την κοινωνία (δημόσιος διάλογος, διαβούλευση)».

«Μια τέτοια μεταρρύθμιση είναι βαθιά πολιτικό ζήτημα, όχι τεχνικό ή νομικό», υπογραμμίζει, σημειώνοντας ότι «ζητούμενο για μία μεγάλη μεταρρύθμιση στο χώρο της παιδείας δεν μπορεί να είναι το ‘προσπέρασμα’ των συνταγματικών προβλέψεων και του αναγκαίου και σε βάθος πολιτικού και επιστημονικού διαλόγου, αλλά η μέγιστη δυνατή πολιτική και κοινωνική συναίνεση και η υπεράσπισή της από το πολιτικό σύστημα σε χρονικό ορίζοντα, που θα ξεπερνά αυτόν της μιας κυβερνητικής θητείας. Εξάλλου, κάθε μεγάλη μεταρρύθμιση απαιτεί χρόνια για να τεθεί σε πλήρη εφαρμογή και να αποδώσει».

Ο Στέφανος Παραστατίδης τόνισε χαρακτηριστικά, πως «το φόρτε της σημερινής κυβέρνησης δεν είναι η υπηρέτηση της Δημοκρατίας και των δημοκρατικών διαδικασιών διαβούλευσης και αναζήτησης συναινέσεων. Υπάρχει ένα διαρκές αποφασίζω μονομερώς και προωθώ δια του ‘διαίρει και βασίλευε’, που απλώς καλλωπίζεται και εξωραΐζεται κάθε φορά επικοινωνιακά. Έτσι, αρχίσαμε να μαθαίνουμε αποσπασματικά τον τωρινό εκπαιδευτικό σχεδιασμό της κυβέρνησης από διαρροές, συνεντεύξεις, παραπολιτικά, φίλα προσκείμενα ΜΜΕ».

«Ραντεβού στο γήπεδο της πολιτικής»

«Κάλεσα θεσμικά τον κ. Πιερρακάκη να μας ενημερώσει αναλυτικά για το περιεχόμενο των νομοθετικών πρωτοβουλιών, που προτίθεται να αναλάβει, καταθέτοντας προ διμήνου σχετικό αίτημα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Απάντηση δεν έλαβα», επεσήμανε.

Για να σημειώσει πως έτσι, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας «αποφάσισε να πορευθεί, σε ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα, χωρίς εθνικό διάλογο με τα υπόλοιπα κόμματα και να εκβιάσει συναινέσεις, προσχωρώντας σε επιμέρους θέσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης, όπως για παράδειγμα η θέση μας για μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια. Μάλιστα, ο κ. Μητσοτάκης μάς κάλεσε να μετρηθούμε, δια αυτής της οδού που επέλεξε, ποιος είναι προοδευτικός και ποιος όχι».

«Εκτιμώ πως η απάντηση σε αυτό έχει ήδη δοθεί. Η απάντηση στον διάλογο με την κοινωνία έχει επίσης δοθεί. Εξαντλήθηκε σε ένα non-paper που διαμοιράστηκε στα ΜΜΕ, με 19 ερωταπαντήσεις για να μηρυκάσουμε με οργανωμένο τρόπο τις θέσεις της κυβέρνησης, μεταφέροντας υφιστάμενους ήδη πόρους σε έναν ‘τιμοκατάλογο’ με τα ποσά που υποτίθεται θα ‘μοιράσει’, εν είδει ΑΕΙ-pass στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παραστατίδης.

Και προσέθεσε: «Ωστόσο, μέσα σε όλη αυτήν την ταχυδακτυλουργία της επικοινωνίας, υπάρχει μία απάντηση που δεν έχει δοθεί. Και είναι αυτή που ενδιαφέρει πραγματικά τη χώρα και τους πολίτες της: Ενισχύει αυτή η μεταρρύθμιση το δημόσιο πανεπιστήμιο; Αυτό είναι το κυρίαρχο ερώτημα και το ύψιστο κριτήριο με βάση το οποίο θα μετρηθούμε και θα κριθούμε όλοι στον δημόσιο διάλογο. Και αυτό το ερώτημα δεν μπορεί να το αποφύγει ούτε ο κ. Μητσοτάκης ούτε ο κ. Πιερρακάκης. Διότι είναι ένα ερώτημα, που δεν το θέσαμε μονάχα εμείς. Το έθεσε η ίδια η κυβέρνηση».

«Αυτό είναι το κομβικό ερώτημα, στο οποίο θα κληθεί να απαντήσει η κυβέρνηση σε κάθε πτυχή αυτού του νομοσχεδίου. Αυτή είναι και η δική μας ευθύνη ως αντιπολίτευση: να περιγράψουμε όλες εκείνες τις μεγάλες αλλαγές, που χρειάζεται το δημόσιο πανεπιστήμιο για να γίνει ισχυρό, ανταγωνιστικό, διαφανές, αξιοκρατικό, δίκαιο, ένα πραγματικό όχημα ανοδικής κοινωνικής κινητικότητας για τα παιδιά, που πραγματικά το χρειάζονται. Και σε αυτό το πλαίσιο θα επιμείνουμε, με συγκεκριμένες προτάσεις και αυστηρές απαιτήσεις προς την κυβέρνηση. Ραντεβού, λοιπόν, στο γήπεδο της πολιτικής», σημείωσε καταληκτικά ο υπεύθυνος ΚΤΕ Παιδείας του ΠΑΣΟΚ.

Related posts

Εμβόλια – Η Ελλάδα στέλνει χιλιάδες δόσεις σε Κένυα, Λιβύη και Ουκρανία

banks

Οι μαθητές της Ορεστιάδας ανακρίνουν τον Δένδια: Η χώρα τα τελευταία χρόνια αντιμετώπισε απειλή δήλωσε ο υπουργός

banks

Χωρισμένη στα δύο η Νέα Δημοκρατία για τον γάμο των ομόφυλων

banks1

Επικοινωνία Μητσοτάκη – Ερντογάν – Αφγανιστάν, μετανάστευση και διμερείς σχέσεις – Η ανακοίνωση της τουρκικής προεδρίας

banks

Οικονόμου για επίθεση σε Πλεύρη: Η σιωπή απέναντι σε τέτοιες ενέργειες συνιστά συναίνεση

banks1

Κικίλιας: «Η κρατική μηχανή είναι και θα είναι σε επιφυλακή»

banks