21.9 C
Athens
May 9, 2024
Image default
WORLD

“Κρίσιμα κενά ασφαλείας” στο σύστημα αυτόματου πιλότου της Tesla εντόπισαν οι αμερικανικές αρχές

Οι ομοσπονδιακές αρχές για την αυτοκινητιστική ασφάλεια στις ΗΠΑ εντόπισαν ένα “κρίσιμο κενό ασφαλείας” στο σύστημα αυτόματης πλοήγησης της Tesla που θεωρούν ότι συνέβαλε σε τουλάχιστον 467 αυτοκινητιστικά δυστυχήματα, εκ των οποίων 13 υπήρξαν θανατηφόρα ενώ δεκάδες άλλα οδήγησαν σε σοβαρούς τραυματισμούς. 

Τα ευρήματα προέρχονται από μια ανάλυση της Εθνικής Αρχής Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας επί 956 ατυχημάτων στα οποία πιστεύεται ότι χρησιμοποιούνταν το σύστημα αυτόματης πλοήγησης της Tesla η οποία δημοσιεύτηκε την Παρασκευή, μετά από έρευνα τριών ετών. 

Ο σχεδιασμός του συστήματος της Tesla “οδήγησε σε κακή χρήση που θα μπορούσε να προβλεφθεί και σε δυστυχήματα που θα μπορούσαν να αποφευχθούν”, ανέφερε η έκθεση της NHTSA. Το σύστημα δεν “εξασφάλιζε επαρκώς την προσοχή του οδηγού και την κατάλληλη χρήση”, επισήμανε.

Η έκθεση της NHTSA υποδεικνύει ως προβλήματα ένα “αδύναμο σύστημα εμπλοκής του οδηγού” και το ότι το σύστημα αυτόματου πιλότου παραμένει ενεργοποιημένο ακόμα και όταν ο οδηγός δεν δίνει την δέουσα προσοχή στο δρόμο ή στην οδήγηση. 

Η υπηρεσία είπε επίσης ότι ανοίγει μια νέα έρευνα για την αποτελεσματικότητα του ενημέρωσης του λογισμικού που είχε εκδώσει η Tesla στο πλαίσιο μιας ανάκλησης των οχημάτων της τον Δεκέμβριο.  Αυτή η ενημέρωση είχε σκοπό να διορθώσει ελαττώματα του αυτόματου πιλότου τα οποία εντόπισε επίσης η NHTSA.

Η εθελοντική ανάκληση κάλυψε 2 εκατομμύρια οχήματα Tesla στις ΗΠΑ και υποτίθεται ότι θα έπρεπε να έχει βελτιώσει ειδικά τα συστήματα παρακολούθησης οδηγών των οχημάτων της Teslas που είναι εξοπλισμένα με Autopilot.

Η NHTSA αναφέρει στην έκθεσή της ότι η ενημέρωση λογισμικού στην οποία έκανε η αυτοκινητοβιομηχανία ήταν πιθανώς ανεπαρκής, καθώς συνεχίζουν να αναφέρονται περισσότερα σφάλματα που συνδέονται με το Autopilot. Επίσης εκπρόσωπός της δήλωσε ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο να υποχρεώσeι της Tesla να ανακαλέσει εκ νέου τα συγκεκριμένα 2 οχήματα προκειμένου να ενημερώσει το λογισμικό τους. 

Σε ένα πρόσφατο παράδειγμα, ο οδηγός ενός οχήματος της Tesla στην κομητεία Σνόχομις της Ουάσιγκτον, χτύπησε και σκότωσε έναν μοτοσικλετιστή στις 19 Απριλίου, σύμφωνα με αρχεία που έλαβαν το CNBC και το NBC News.  Ο οδηγός είπε στην αστυνομία ότι χρησιμοποιούσε αυτόματο πιλότο τη στιγμή της σύγκρουσης.

Τα ευρήματα της NHTSA είναι τα πιο πρόσφατα σε μια σειρά εκθέσεων ρυθμιστών και εποπτικών αρχών που έχουν αμφισβητήσει την ασφάλεια της τεχνολογίας Autopilot της Tesla, την οποία η εταιρεία προωθεί  ως βασικό στοιχείο διαφοροποίησης από άλλες εταιρείες αυτοκινήτων.

Στον ιστότοπό της, η Tesla λέει ότι το Autopilot έχει σχεδιαστεί για να μειώνει τον “φόρτο εργασίας” του οδηγού μέσω προηγμένου cruise control και τεχνολογίας αυτόματου συστήματος διεύθυνσης.

Η Tesla δεν έχει απαντήσει ακόμη στην έκθεση της NHTSA.

Μετά τη δημοσίευση της έκθεσης NHTSA, δυο γερουσιαστές ζήτησαν, με δηλώσεις τους από τις ομοσπονδιακές ρυθμιστικές αρχές να απαιτήσουν από την Tesla να περιορίσει τη λειτουργία Autopilot της “στους δρόμους για τους οποίους αυτό έχει σχεδιαστεί”. 

Στον ιστότοπο του Εγχειριδίου κατόχου, η Tesla προειδοποιεί τους οδηγούς να μην ενεργοποιούν  τη λειτουργία Autosteer του Αυτόματου πιλότου “σε περιοχές όπου ενδέχεται να υπάρχουν ποδηλάτες ή πεζοί”. “Προτρέπουμε την υπηρεσία να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποτρέψει αυτά τα οχήματα να θέσουν σε κίνδυνο ζωές”, δήλωσαν οι γερουσιαστές.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο Tesla ήρθε σε συμβιβασμό με την οικογένεια του Ουέλτερ Χουάνγκ, ενός μηχανικού της Apple και πατέρα δύο παιδιών, ο οποίος πέθανε σε ατύχημα όταν το Tesla Model X με τα χαρακτηριστικά Autopilot χτύπησε σε φράγμα αυτοκινητόδρομου. 

Μπροστά σε αυτά τα γεγονότα, η Tesla και ο Διευθύνων Σύμβουλος Έλον Μασκ εξέπεμψαν την περασμένη εβδομάδα ισχυρό μήνυμα ότι ποντάρουν το μέλλον της εταιρείας στην αυτόνομη οδήγηση.

“Αν κάποιος δεν πιστεύει ότι η Tesla θα λύσει τα ζητήματα αυτονομίας, δεν πρέπει να είναι επενδυτής στην εταιρεία”, δήλωσε ο Μασκ  κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της Tesla την Τρίτη ενώ πρόσθεσε: “Θα το κάνουμε”.

Ο Έλον Μασκ έχει υποσχεθεί εδώ και  χρόνια στους πελάτες και τους μετόχους  του ότι η Tesla θα μετατρέψει τα υπάρχοντα αυτοκίνητά της σε αυτοοδηγούμενα οχήματα με σταδιακές ενημερώσεις λογισμικού. Ωστόσο, η εταιρεία προσφέρει μόνο συστήματα υποβοήθησης οδηγού και δεν έχει παράγει αυτοοδηγούμενα οχήματα μέχρι σήμερα.

Related posts

Ο Πούτιν ισχυρίζεται ότι έχει τον έλεγχο – Η ρωσική ελίτ δεν είναι τόσο σίγουρη

banks

Εμβόλιο mRNA της Moderna σε συνδυασμό με φάρμακο της Merck μειώνουν τον κίνδυνο θανάτου από καρκίνο του δέρματος

banks

2023: Μια χρονιά καταστροφικών δασικών πυρκαγιών στον κόσμο

banks

Μεγάλη ουκρανική επίθεση με δεκάδες drones προκάλεσε ζημιές σε ρωσικές ενεργειακές υποδομές

banks

ΗΠΑ: Σε υψηλό 21 μηνών οι αρχικές αιτήσεις επιδομάτων ανεργίας

banks

Ουκρανικά drone επιτέθηκαν σε ρωσική πόλη με πυρηνικό σταθμό

banks