16.6 C
Athens
May 2, 2024
Image default
ECONOMY

Ξενοδόχοι Μεσσηνίας: Η τριτοκοσμική κατάσταση στο αεροδρόμιο Καλαμάτας στερεί σημαντικό όγκο επισκεπτών

«Η κατά δέκα ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερη πληρότητα στη Μεσσηνία από τον μέσο όρο της χώρας και η μεγάλη απόκλιση στις διανυκτερεύσεις αλλοδαπών απεικονίζουν με τον πιο κραυγαλέο τρόπο το σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες του κλάδου που, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, είναι μικρομεσαίοι χωρίς δυνατότητες αποθεματικών που θα μπορούσαν να τους κρατήσουν σε βιώσιμο επίπεδο» υπογραμμίζει η τοπική Ένωση Ξενοδόχων, με αφορμή και τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, που «επισφραγίζουν με τον πιο επίσημο τρόπο» όσα κατά καιρούς οι ξενοδόχοι της περιοχής είχαν επισημάνει σχετικά με την τουριστική κίνηση και τις προοπτικές της.

«Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες ταξιδιώτες δείχνουν την προτίμησή τους στα ξενοδοχεία της Μεσσηνίας, αλλά δυστυχώς μόνο για περίπου 40 ημέρες του Ιουλίου και Αυγούστου που όχι μόνο δεν αρκούν για να συγκρατήσουν τα ετήσια λειτουργικά έξοδα, αλλά λόγω του σύντομου χρονικού διαστήματος προσέλευσης, δημιουργούν συνθήκες υπερσυγκέντρωσης πληθυσμού με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για την ομαλή λειτουργία της αγοράς», συμπληρώνει.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας, Δημήτρη Καραλή, «όσο το αεροδρόμιο της Καλαμάτας θα παραμένει στη σημερινή τριτοκοσμική του κατάσταση, θα υπάρχει έλλειψη ικανού αριθμού απευθείας πτήσεων από το εξωτερικό, με αποτέλεσμα, μια κατά τα άλλα ελκυστική περιοχή, να στερείται ενός σημαντικού όγκου επισκεπτών που θα βοηθούσαν στην τόνωση της τοπικής οικονομίας και στη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων».

Κατά τον ίδιο, «καθίσταται αυταπόδεικτο ότι, με τις πληρότητες του 41,3% στη Μεσσηνία και 37,4% σε ολόκληρη την Πελοπόννησο κατά μέσο όρο, σύμφωνα πάντα με τις ανακοινώσεις της ΕΛΣΤΑΤ με τα συγκριτικά στοιχεία της περσινής χρονιάς σε σχέση με τη φετινή να υπολείπονται, η περίφημη τουριστική ανάπτυξη, για την οποία πολλά ακούγονται το τελευταίο διάστημα, εξαιρεί μια ολόκληρη περιοχή από τη δυνατότητα να αναδειχθεί όπως της αξίζει λόγω της έλλειψης ενός σύγχρονου αεροδρομίου». Ενδεικτικά, αναφέρει ότι ακόμα και ο διαγωνισμός για την αεροπορική σύνδεση της Καλαμάτας με τη Θεσσαλονίκη κηρύχθηκε δύο φορές άγονος, με την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να προετοιμάζουν, όπως ανακοινώθηκε, εκ νέου διαβούλευση με την αεροπορική αγορά, «πράγμα που σημαίνει ότι και αυτό το θέμα παραπέμπεται στις καλένδες».

Για τους ξενοδόχους της Μεσσηνίας, «σε αυτή την ασφυκτική για το τουριστικό μέλλον της περιοχής κατάσταση έρχεται ως “χαριστική βολή” και το θέμα της βραχυχρόνιας μίσθωσης, που στην πλειονότητά της λειτουργεί παρασιτικά σε βάρος των νόμιμων ξενοδοχειακών καταλυμάτων, ιδιαίτερα αυτών που λειτουργούν στην περιφέρεια. Το πρόβλημα έχει προσλάβει ανησυχητικές διαστάσεις και, δυστυχώς, οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού από τη ΔΕΘ, που προφανώς οφείλονται σε επιλεκτική του ενημέρωση, μας εξέπληξαν δυσάρεστα, ευνοώντας πρωτίστως το λεκανοπέδιο της Αττικής και τις μεγάλες πόλεις γενικότερα, αφήνοντας τα περιφερειακά ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας στον ανελέητο ανταγωνισμό των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης. Δυστυχώς, ο κ. πρωθυπουργός δεν έλαβε υπόψη την πραγματική κατάσταση της παραξενοδοχείας που ευδοκιμεί σε ολόκληρη την περιφέρεια, με καταλύματα που στη συντριπτική τους πλειοψηφία δεν υπερβαίνουν τα 2 καταχωρημένα στο ίδιο ΑΦΜ και ανταγωνίζονται αθέμιτα τις μικρές ξενοδοχειακές μονάδες. Επιπλέον, δεν ακολούθησε το παράδειγμα άλλων χωρών που αποφάσισαν να παρέμβουν ριζοσπαστικά και να ρυθμίσουν οριζόντια και με αποτελεσματικό τρόπο τη συγκεκριμένη αγορά. Βεβαίως, δεν παρέλειψε να επιβάλει πρόσθετο χαράτσι με διάκριση και αποκλειστικά στα τουριστικά καταλύματα με αύξηση του φόρου διαμονής» δηλώνει ο κ. Καραλής.

Θεωρεί, τέλος, πως «η Μεσσηνία και η Πελοπόννησος ολόκληρη έχουν όλα τα εχέγγυα να κρατήσουν ψηλά τη σημαία του τουρισμού της χώρας μας με ανταπόδοση και στους εθνικούς πόρους. Το γεγονός ότι δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα οφείλεται στην έλλειψη έμπρακτης αναγνώρισης από τους αρμόδιους πολιτειακούς παράγοντες της αξίας της περιοχής και των πολυποίκιλων δυνατοτήτων της».

Related posts

Τηλεδιάσκεψη του ΕΕΑ στις 23 Φεβρουαρίου με συμμετοχή του Β. Κικίλια

banks

Υδατοδρόμια: «Πράσινο φως» πήρε και η Σκόπελος

banks

Νέα ψηφιακή πλατφόρμα για τη βεβαίωση χρηματικών οφειλών

banks

Χρ. Σταϊκούρας στο Naftemporiki TV: Θα χρειαστούν πολλοί μήνες για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου – Πάνω από 150 εκατ. το κόστος

banks

Κατατίθεται ο προϋπολογισμός στη Βουλή: Για ποιους προβλέπει αυξήσεις

banks

Λονδίνο: Εκδήλωση του ΕΟΤ για τόνωση των last minute κρατήσεων

banks